Μια εικόνα για το πως θα μπορούσε να είναι το νέο Mazda RX-9
Το νέο RX-9 που εξελίσσει η Mazda, ενδέχεται να μην χρησιμοποιήσει έναν περιστροφικό κινητήρα, αλλά έναν συμβατικό εμβολοφόρο με έξι κυλίνδρους και τούρμπο. 
Το Mazda RX-8, όπως και ο θρυλικός προκάτοχός του, το RX-7, μας έχουν χαραχτεί στη μνήμη κυρίως λόγω των ιδιαίτερων, Wankel κινητήρων τους. Ένας ρότορας κινείται περιστροφικά σε έναν θάλαμο καύσης, αντί για ένα πιστόνι με παλινδρομική κίνηση, δίνοντας αρκετά πλεονεκτήματα, αλλά και μειονεκτήματα. Ο διάδοχος του RX-8 όμως, το RX-9, ενδέχεται να μη φοράει ένα Wankel μοτέρ. Η Mazda δεν έχει βρει τον τρόπο για να επαναφέρει τον περιστροφικό, καθώς τα αυστηρά πρότυπα ρύπων δεν τον κάνουν να νιώθει άνετα. 
Το RX-9 λοιπόν, ίσως θυσιάσει την παράδοση στο βωμό της αποδοτικότητας και διαλέξει έναν εξακύλινδρο σε σειρά, τούρμπο κινητήρα με απόδοση 350-450 ίππων, ώστε να τοποθετηθεί ανάμεσα στα κορυφαία σπορ κουπέ της αγοράς και να ανταγωνιστεί τη νέα Toyota Supra. Το πιο πιθανό πάντως, είναι ότι αν όντως δεν χρησιμοποιηθεί Wankel κινητήρας, η Mazda δεν θα χρησιμοποιήσει το όνομα "RX" για το μοντέλο της. Θα βρεθεί ένα νέο, για να μη δημιουργηθεί πρόβλημα με τους παραδοσιακούς πιστούς της μάρκας και με τους φανατικούς... ροτοράκηδες! Θυμίζουμε ότι ο Wankel κινητήρας αν και έχει φοβερό ζύγισμα, μικρές διαστάσεις, χαμηλό βάρος και μεγάλη ευστροφία, χρήζει ειδικής μεταχείρισης. 

Ένα «κόσμημα» που χρειάζεται ειδική μεταχείριση

Καταναλώνει πολύ καύσιμο, καίει λάδι από κατασκευής (υπάρχει μπεκ λαδιού στο θάλαμο καύσης), δεν ενδείκνυται για σύντομες μετακινήσεις καθώς πρέπει να φτάσει στη θερμοκρασία λειτουργίας του προτού σβήσει, εκπέμπει πολλούς ρύπους και δεν θέλει... τσιγκουνιές στη συντήρηση, ιδίως σε ο,τι έχει να κάνει με το ρεύμα του κινητήρα και τη μίζα, η οποία είναι αρκετά επιβαρυμένη σε σχέση με έναν εμβολοφόρο κινητήρα. Κοινώς, δεν απευθύνεται στον οποιονδήποτε αλλά μόνον σε εκείνον που ξέρει τι είναι ο περιστροφικός, τον επέλεξε συνειδητά και γνωρίζει πως να του συμπεριφέρεται! Κρίμα αν δεν βρεθεί κάποιος τρόπος ώστε να επανέλθει, γιατί μιλάμε για ένα πολύ διαφορετικό μοτέρ που δίνει ιδιαίτερο χαρακτήρα στο αυτοκίνητο και με μερικές τροποποιήσεις, έχει και εκπληκτικό ήχο! 

Δημοσίευση σχολίου

 
Top