Με άνοδο ξεκίνησε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2020.

Τον πρώτο μήνα του 2020 ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα 9.785 καινούρια Ι.Χ. έναντι 9.210 τον Ιανουάριο του 2019, ενώ είχαμε σχεδόν τριπλασιασμό του μεριδίου των υβριδικών μοντέλων με συνολικό ποσοστό περίπου 12%.
Με το δεξί έκανε ποδαρικό στο 2020 η ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα τον Ιανουάριο της τρέχουσας χρονιάς πωλήθηκαν 9.785 καινούρια επιβατηγά οχήματα, που συνιστούν μία ήπια αύξηση της τάξης του 6,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα οπότε καταγράφηκαν 9.210 ταξινομήσεις. Πολύ θεαματικότερη ήταν η αύξηση στις καινούριες μοτοσικλέτες άνω των 50 κ.εκ. με 2.274 πωλήσεις και άνοδο 29,1%. Στα λεωφορεία καταγράφηκε μείωση 33,3% καθώς έπεσαν οι ταξινομήσεις εφέτος στις 50 αντί 75 πέρυσι τον Ιανουάριο, ενώ στα καινούρια φορτηγά όλων των κατηγοριών είχαμε μία σταθερότητα με 690 πωλήσεις εφέτος έναντι 676 το 2019 (+2,1%).

Kυριαρχούν τα supermini

Μία στις δύο ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. τον Ιανουάριο στην Ελλάδα αφορούσε supermini.
Στις επιμέρους κατηγορίες εξακολουθεί να κυριαρχούν τα supermini με εκπροσώπους όπως το Toyota Yaris, το Opel Corsa, το VW Polo, το Ford Fiesta, κλπ. Η συγκεκριμένη κατηγορία κατέκτησε τον Ιανουάριο του 2020 ένα μερίδιο της τάξης του 30,2% με μείωση 4,2% σε σχέση με πέρυσι, αν προσθέσουμε όμως σε αυτό και το 18,3% των SUV με διαστάσεις supermini, τότε διαπιστώνουμε ότι ένα στα δύο μοντέλα που πωλήθηκαν στην Ελλάδα τον πρώτο μήνα του έτους ανήκε στο λεγόμενο B-segment. Στα Β-SUV περιλαμβάνονται μοντέλα όπως το Peugeot 2008, το Ford EcoSport, το Kia Stonic κλπ., ενώ η κατηγορία των κόμπακτ SUV (C-SUV) ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής στη χώρα μας με μερίδιο αγοράς 21,2% και εκπροσώπους όπως το Nissan Qashqai, το Renault Κadjar, το Volvo XC40, τη Mercedes GLA, κλπ.

Ευχάριστη έκπληξη τα υβριδικά

Τα υβριδικά μοντέλα συγκέντρωσαν ένα ποσοστό περίπου 12% τον εφετινό Ιανουάριο.
Τον Ιανουάριο του 2020 συνεχίστηκε η πτωτική πορεία των ντιζελοκίνητων επιβατηγών μοντέλων, καθώς το μερίδιό τους περιορίστηκε στο 27,7% και μειώθηκε 5,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Πτώση είχαμε και στο μερίδιο των μοντέλων βενζίνης από 61,5% τον περυσινό Ιανουάριο σε 58,3% τον εφετινό (-3,2%). Όπως φαίνεται και από τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων της χώρας μας, οι απώλειες από τις κατηγορίες βενζίνης και πετρελαίου αντισταθμίστηκαν από ανάλογη αύξηση στις ταξινομήσεις των υβριδικών μοντέλων. Εδώ ανέβηκε εντυπωσιακά το ποσοστό τον Ιανουάριο του 2020 σε 11,6% έναντι 4,4% πέρυσι, ενώ είχαμε διπλασιασμό του μεριδίου των αμιγώς ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών μοντέλων από 0,3% σε 0,6%. Σημαντική σε ποσοστό, αν και αμελητέα σε απόλυτα νούμερα ταξινομήσεων, είναι και η αύξηση του μεριδίου των καινούριων μοντέλων φυσικού αερίου CNG από 1,0% πέρυσι σε 1,8% τον εφετινό Ιανουάριο.

Καλή χρονιά το 2019

10,3% αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. το 2019 σε σχέση με το 2018.
Να πούμε επίσης, ότι η περυσινή χρονιά έκλεισε στη χώρα μας με 114.109 ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. έναντι 103.431 το 2018, οι οποίες αντιστοιχούν σε άνοδο 10,3%. Πρόκειται αναμφίβολα για μία χαραμάδα αισιοδοξίας για την πολύπαθη ελληνική αγορά αυτοκινήτου, που συρρικνώθηκε απίστευτα κατά την περίοδο της κρίσης με αποτέλεσμα να χαθούν και πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο. Στην Ευρωπαϊκή Ενωση καταγράφηκαν πέρυσι 15.340.188 πωλήσεις καινούριων Ι.Χ., δηλαδή 1,2% περισσότερες σε σχέση με πρόπερσι. Για εφέτος προβλέπουν τα στελέχη των ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών αυτοκινήτου μία αύξηση πωλήσεων περίπου στο 10%, όπως και πέρυσι.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top