To Plug-in υβριδικό Toyota RAV4

Ο ιαπωνικός γίγαντας στρέφεται πλέον από τα απλά υβριδικά στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Η αρχή θα γίνει εφέτος με το Plug-in υβριδικό RAV4, αλλά και με το αμιγώς ηλεκτρικό Lexus UX 300e.
H Τοyota θεωρείται πρωτοπόρος στην εξέλιξη και παραγωγή «πράσινων μοντέλων» με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Όμως εδώ και 20 χρόνια και πιο συγκεκριμένα μετά το λανσάρισμα του Prius πρώτης γενιάς το 2000 στην Ευρώπη, ποντάρει ο Ιάπωνας κατασκευαστής κυρίως στην υβριδική τεχνολογία. Ετσι δεν διαθέτει στη γκάμα του έως τώρα αμιγώς ηλεκτρικά ή Plug-in υβριδικά μοντέλα, με εξαίρεση το Plug-in υβριδικό Prius που ανανεώθηκε πρόσφατα. Επίσης υπάρχει και το ηλεκτρικό μοντέλο Mirai με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου, το οποίο όμως έχει ελάχιστες πωλήσεις στην Ευρώπη.

Ηλεκτρική καταιγίδα έως το 2025

Η Toyota αλλάζει ωστόσο ρότα και ετοιμάζεται να μας βομβαρδίσει πλέον στο άμεσο μέλλον με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Από εφέτος έως το 2025 σχεδιάζει να λανσάρει ο ιαπωνικός όμιλος 25 νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, μεταξύ των οποίων και τουλάχιστον ένα Plug-in υβριδικό ανά έτος. Στόχος της Toyota είναι να απαρτίζεται μετά από μία πενταετία η γκάμα της κατά τουλάχιστον 70% από υβριδικά μοντέλα, στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και τα Plug-in υβριδικά θα αναλογεί από 10% και τα μοντέλα με συμβατικά μοτέρ εσωτερικής καύσης θα κατέχουν χαμηλότερο ποσοστό από 10%. Θα πρόκειται μάλιστα για αυτοκίνητα περιορισμένης παραγωγής, όπως το εκτός δρόμου Land Cruiser και κάποια σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων.
To κόκπιτ του υβριδικού Toyota RAV4.
Το ποδαρικό θα το κάνει από τα μέσα του 2020 το best seller των Ιαπώνων, δηλαδή το SUV RAV4, οπότε θα εμπλουτιστεί η γκάμα του με μία Plug-in υβριδική έκδοση 302 ίππων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα συνδυάζεται ένας βενζινοκινητήρας 2,5 λίτρων με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα από τα οποία θα εμπλέκεται στον πίσω άξονα για τη δημιουργία τετρακίνησης. Μία προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου θα εξασφαλίζει περίπου 60 χιλιόμετρα αυτονομία μόνον με τους ηλεκτροκινητήρες, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα θα γίνεται σε 6,2’’. Οι τιμές είναι άγνωστες προς το παρόν και αναμένεται να ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες.

Κομψότερο το υδρογονοκίνητο Mirai

Στα τέλη της τρέχουσας χρονιάς θα ακολουθήσει η θυγατρική Lexus με το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής του ομίλου Toyota. Πρόκειται για το UX 300e, που βασίζεται στο πρόσφατα αποκαλυφθέν κόμπακτ SUV Lexus UX και ταυτίζεται με αυτό σχεδιαστικά. Η μπαταρία του είναι χωρητικότητας 54 Κιλοβατώρων, βρίσκεται ενσωματωμένη στο πάτωμα και εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο πάνω από 380 χιλιόμετρα αυτονομία. Η μετάδοση της κίνησης θα γίνεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς και οι τιμές του αυτοκινήτου εκτιμάται ότι θα κυμαίνονται στην Ευρώπη γύρω στις 50.000 ευρώ χωρίς να υπολογίζονται ενδεχόμενες κρατικές επιδοτήσεις.
To αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Lexus.
Τον επόμενο χρόνο θα κυκλοφορήσει η δεύτερη γενιά του Mirai, που φιλοδοξεί να δώσει ώθηση στην τεχνολογία των ενεργειακών κυψελών υδρογόνου. Σημαντική θεωρείται γι αυτόν τον λόγο η βελτίωση των κυψελών και ο ανασχεδιασμός των ρεζερβουάρ υδρογόνου με αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας κατά περίπου 30% σε σχέση με το προηγούμενο Mirai, καθώς θα αγγίζει τα 650 χιλιόμετρα. Επίσης το Mirai δεύτερης γενιάς χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με την πολυτελή πεντάμετρη λιμουζίνα Lexus LS, οπότε είναι πισωκίνητο και δεν δείχνει τόσο αλλόκοτο εξωτερικά, όπως το απερχόμενο μοντέλο.
Αυτά αποτελούν μία πρώτη γεύση του μπαράζ ηλεκτροκίνητων μοντέλων που ετοιμάζουν η Toyota και η Lexus για την επόμενη πενταετία και τα οποία εξελίσσουν μεταξύ άλλων σε συνεργασία με τις BMW και Μazda.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top